ALLMÄNNA & KÖPVILLKOR

1.1. Bedrägeri

Av säkerhetsskäl sparas din IP-adress när du genomför köp i webbshopen. Alla försök till falska orders eller bedrägerier kommer att polisanmälas.

1.2. Betalningsalternativ

Som kund skall du känna dig säker när du genomför betalning över internet och därför använder Aldrig Vila store alltid krypterad anslutning i samband med att betalnings uppgifter behandlas.

Som betalnings leverantör har vi valt Klarna för att du som kund skall få en enklare och tryggare betalsätt som fungerar helt på dina villkor.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

1.3. Klarna checkout

Genom Klarna checkout kan du tryggt och säkert välja att betala med Kort, Faktura & Direkt bank överföring. För närmare information om Klarna checkout och dina köp vänligen besök https://my.klarna.com/se/sv/login 

1.4. Allmänt vad gäller Klarna

All faktura hantering sköts av Klarna www.klarna.se, telefon 08 – 120 120 10, måndag – torsdag: 08:30 – 20:00.

1.5. Orderstatus

*Behandlas* betyder att ordern inte är utskriven ännu och väntar på att bli behandlad.
*Genomförd* betyder att din order har gått iväg för leverans.

1.7. Felaktigt köp, Returer, Byten

Vid eventuellt felaktigt köp i webbutiken, skicka ett mail till oss snarast, store.aldrigvila.se. Vi kan inte garantera att en ändring kan verkställas då vi håller högt tempo för att du som kund skall få din order dagen efter.

14 dagars öppetköp gäller från och med att varan mottagits av dig som kund eller hämtats ut från valt utlämningsställe. Retur görs genom att kontakta store@aldrigvila.se för att erhålla retursedel och returblankett. Så fort returen är mottagen och kontrollerad görs en återbetalning. Vår frakt avgift på 59kr är en fast avgift. Kund betalar alltså denna avgift även om hela ordern returneras. Vi rekommenderar våra kunder att skicka tillbaka sin retur enligt anvisning från kundservice. Vi står inte för bortkomna paket.

Har du betalt med faktura korrigeras denna, alt makuleras, och en uppdaterad faktura skickas därefter ut till angiven mailadress. Vid kortbetalning sker återbetalning till samma kort som användes vid betalningstillfälle.

Vi kan tyvärr inte erbjuda byte av en vara eller storlek, detta görs av kunden själv genom att lägga en ny order. Vid byte av vara eller storlek står kunden för den frakt avgift som tillkommer för ny order.

 

1.8. Reklamation

Om ni skulle upptäcka ett fel med er vara vid leverans, vänligen skicka ett mail till store@aldrigvila.se fortast möjligt. Beskriv felet med varan. Om möjligt, skicka gärna med en bild. Ange också ordernumret som står på följesedeln samt era kontaktuppgifter. Notera att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts först.

Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe.

1.9. Reklamation för transportskador

Skulle du upptäcka en skada på försändelsen, gör en anmälan på detta omedelbart till posten/leverantören. Hämta aldrig ut skadat gods utan att göra en skadeanmälan direkt på plats. Du skall få en blankett på plats som du fyller i direkt. Kontakta oss för vidare information. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation.

1.10. Normal Leveranstid

Normalt sett har du ditt paket inom cirka 2-7 arbetsdagar. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte in. Reservation för leveranser till nordligaste delarna av Sverige kan ta en dag ytterligare.

1.11. Frakt, Avisering & Fraktpriser

Fraktavgift på 59:- tillkommer vid varje ordertillfälle. (Fraktavgiften är en fast avgift, kund betalar alltså denna avgift även om hela ordern returneras). Vid angett mobilnummer skickas utöver ordinarie post avisering även sms avisering.

1.12. Beställningar utanför Sverige

Aldrig Vila store behandlar enbart ordar i Sverige. Vill du beställa från annat nordisk land kontakta oss på store@aldrigvila.se för mer information.

1.13. Fel i publicering, prisjusteringar och tekniska fel

Vi förbehåller oss rätten till korrigering av prisuppgifter, dokument, grafik, texter med mera som skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar på grund av exempelvis förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar, lagerförändringar och eventuella tekniska fel i webbshopen, browser eller server.

1.14. Åldersgräns

Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp. Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.

1.15. Om cookies

Den här webbplatsen skapar cookies. En ”cookie” är en liten textfil med information som lagras på din dator. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent på din dator. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne på en webbsida skickas den här cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information, som exempelvis vilket login namn du använder och vad du lagt i kundvagnen. Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan de försvinner när du stänger din webbläsare.

Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte att kunna lägga varor i din kundvagn. Hur du ställer in användningen av cookies beror på vilken webbläsare du använder.

1.16. Säkerhet vid betalningar

Aldrig Vila sparar ALDRIG några uppgifter gällande ditt kontokort! All information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL/HTTPS).

1.26. Pris och Moms

Samtliga priser är inklusive moms.

Kontakt

Kundtjänst:
support@restless.zendesk.com
Restless Industries AB
Orgnummer: 556879-6188